۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۳۷

موسوی‌نژاد بیان کرد:

دلالان بازار خرما را قبضه کرده‌اند

دلالان بازار خرما را قبضه کرده‌اند

بوشهر – خبر گزاری مهر:نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دلالان در شهرستان دشتستان بازار خرمارا قبضه کرده‌اند که موجب متضررشدن نخل‌داران شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد بعداز ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دشتستان بزرگترین قطب تولید خرما در کشور است تاکید کرد: اکنون بیش از 70 درصد خرمای محصولی استان بوشهر از دشتستان تولید می‌شود.

وی افزود: در استان بوشهر سالانه 175هزارتن خرما تولید می‌شود که 130هزار تن آن در دشتستان بدست می‌آید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بیش از چهار و نیم میلیون اصله نخل در سی هزار هکتاراز اراضی دشتستان کشت شده است تاکید کرد: باغداران باید در کیفی سازی محصول خود به ویژه بر توجه به صنایع بسته بندی دقت بیشتری کنند تا بتوانند در بازاهای جهانی راه یابند.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه دلالان بازار خرمای دشتستان را قبضه کرده‌اند تصریح کرد: اعلام قیمت تضمینی محصولات کشاورزی نه تنها به سود کشاورزان نیست بلکه موجب متضررشدن کشاورزان و منفعت دلالان می‌شود.

 وی تاکید کرد: امسال نباید قیمت تضمینی خرما اعلام شود تا قیمت خرما در بازار به صورت رقابتی تعیین شود.

نماینده مردم دشتستان افزود: اعلام زودهنگام قیمت خرید تضمینی خرما سبب افت قیمت این محصول در بازار می‌شود و دلالان به‌صورت هماهنگ قیمتی زیر قیمت خرید تضمینی را قیمت خرید خرما قرار می‌دهند و از این طریق سودهای هنگفت به جیب می‌زنند.

کد خبر 2120374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha